Sabtu, 19 April 2014

Assalamualaikum kak cik makcik semua.
Macam biasa n xmau cakap banyak. ana mulakan ya.

Adleen nak menceritakan sesuatu..
Hai, aku ada adik perempuan, namanya Gina Annasya, daddy aku namanya Yazid, mummy tiri kitaorang namanya Dianra dan nama aku Adleen Nadia.
Aku sekarang belajar di Itali dalam bidang fesyen. Cita-cita aku nak jadi pereka Fesyen sebab dad aku ada buka perniagaan pakaian. ok3, xnak cerita banyak, ini kisah tentang adik aku.

Adik aku ni mengalami trauma kemalangan. Saat ibuku dan adik aku keluar ke pasar pagi. Mereka pergi berdua ja, time tu dad aku perlu keluar awal kerana ada mesyuarat pelantikan ahli jawatankuasa di officenya. Time tu aku takde kat sini aku di kolej aku di Itali.
Berita yang aku dapat dari sana adalah mama aku dah takde, kemalangan jalan raya, aku pun apa lagi, terus balik dan penerbangan untuk pulang dalam 4 jam lagi tapi aku terpaksa balik sekarang kerana penerbangan aku ke Malaysia sahaja sudah mengambil masa beberapa jam. Aku kebuntuan dan dad aku suruh ambil flight personal! mahal siot! dad aku cakap takpe kalau ambil sebab takut aku tidak dapat melihat mama lagi. Aku tiba lewat juga, dan sempat melihat jasad mama. Alhamdulillah.
Aku taknak cerita banyak sebab taknak ganggu emosi aku.

Selepas perkebumian itu, adik aku trauma dan dia menyalahkan dirinya sebagai pembunuhan. Menurut ceritanya, dalam perjalanan pergi, dia meminta ibunya berhenti di tepi jalan kerana mahu mengambil kucing yang comel tapi mamaku bantah. Adik aku merengek dan menyebabkan ibuku berhenti jua. Saat berhenti ibuku terlanggar kereta di hadapan dan menyebabkan kereta ibuku mengheret ke tengah jalan lalu menyebabkan 2 buah kereta melanggar ibuku. Ibuku tidak dapat diselamatkan.
Disebabkan itu adik aku menyalahkan dirinya, adik aku juga mengalami kecederaan di dahi dan itu adalah parut kekal hingga sekarang.


Setelah beberapa tahun, akhirnya bapaku menikah semula dengan setiausahanya yang bernama Diandra. Pada mulanya risau untuk aku meninggalkan adikku itu. Takut ibu tiriku itu ''JAHAT!'' haha.. rupanya tak..
walaupun dia cantik, seksi,menawan, dia tidak jahat dan dia amat menyangangi adik aku dan aku. Dia seolah-oleh ibu kami yang meninggal itu.
Mummy tiriku itu amat menjaga penampilan kami, walaupun adikku seorang yang menyendiri dan pendiam, mom aku berusaha akan untuk menjaga dan mendekatinya. Alhamdulillah sebab adik aku menerima mom tiri kami dalam hidupnya.

Saat aku sudah tamat belajar dan  ...
*bersambung..












Tiada ulasan:

Catat Ulasan